Skip main navigation

What Homeowners Have to Say About Highland Homes in Dallas

Read the 613 homeowner reviews of Highland Homes's new homes in the Dallas area. Dallas homeowners rated Highland Homes an average 4.7 stars for the quality of their new homes and their commitment to customer service. You can read all of Highland Homes’s reviews, to learn why their homeowners loved working with them, and why you should partner with them build your dream home.

4.7 out of 5 stars
in the Dallas area

613 Reviews - 50 Communities

5 ★(482)

4 ★(67)

3 ★(38)

2 ★(15)

1 ★(11)

Quality 4.5

Trustworthiness 4.7

Value 4.6

Responsiveness 4.5

Not what We Expected

Quality 2

Trustworthiness 4

Value 3

Responsiveness 2

  • Jeffrey H.
  • Lantana, TX
  • December 31, 2018

The sales representatives were fantastic. We were always treated with respect and courtesy when visiting the sales/design center. Once in the house, things changed slightly. On move in day, we attempted to hook up our dryer (electric) when I was shocked due to the plug being wired incorrectly. Upon further investigation it was discovered that the plug had no ground thus allowing for electric feedback. I had to re-wire the plug correctly. Next, after a further (detailed) inspection of the house it was discovered that there are many quality related issues that in my opinion are unacceptable. The quality of he painting is quite poor and there is paint on everything (tile, wood floor, cabinets, etc). I know for a fact that the contractors were back several times to repair issues but there still seems to be a disconnect with what quality work is expected. I know this seems petty but there are many other cosmetic/ quality craftsmanship issues that are too much to list. The final issue that effected the overall rating is the waterline to the refrigerator. On move in day we brought in our refrigerator and hooked it up to the waterline for the ice maker. After trying the water dispenser it was discovered that there was no water supply to the line and therefore this feature was unable to be used. I emailed Highland of the issue and waited nearly 1 month to hear back. Once I sent a reminder email, the contractor was called and scheduled immediately. The contractor arrived on the appointment day to check but was not able to fix the issue. Even though I thoroughly explained he issue, they still sent a technician over to see if the waterline was turned on and ensure the line was connected correctly. Once this was verified, I was told that he was not able to fix the issue since this is not a one man job. He told me that the office would call to reschedule and they would need to send over another crew to investigate. I have not burned a days vacation for a 10 minute appointment with not result. The frustrating part of the entire process is that the contractors who need to perform the repairs are only available Monday thru Friday during normal business hours. This means that the homeowner must rearrange their schedule so the poor quality craftsmanship can be repaired at the contractor convenience. Seems a little backwards from how customer service is supposed to work. I really had high expectations from Highland since we've looked at this houses before, lived in one previously, and had such a great experience with the sales team. I question whether or not I would repurchase another Highland Home and currently feel as though I would definitely not recommend them to friends and family. I truly hope this was just a one off experience but only have this experience to judge them on their customer service. Hope to hear from them soon. ... More

Highland Homes responded:
Jeffrey ,
Sorry to hear about this bad experience just after you moved in. We pride ourselves on a quick response to issues and I am sorry this was not your experience. Please let me know how I can touch base with you and I will ensure a better response for any issues you have now and in the future.
Garon Bruce
Division Manager
garon.bruce@highlandhomes.com highlandhomes
... More

Highland Homes - Meets code, but certainly doesn't exceed.

Quality 2

Trustworthiness 4

Value 2

Responsiveness 2

  • Mark H.
  • Aubrey, TX
  • September 02, 2021

Meets code, but certainly doesn't exceed. Low quality fixtures and paint. Very nice friendly folks

Communication problems/unfinished home

Quality 3

Trustworthiness 3

Value 3

Responsiveness 1

  • Anonymous
  • Celina, TX
  • June 17, 2021

We purchased a Highland home in April of this year and have had multiple issues. One of the main issues was our granite kitchen countertop had a crack that ran from one side to the other and our previous construction mgr didn't want to replace it and kept telling us it was a natural fissure which it was not. We had to go to his boss to get this resolved and it took several weeks but they finally replaced it 2 weeks after we moved in. We did our 10 day walk through before our closing day and marked multiple issues that needed to be fixed. Several of these issues were not addressed and we had to deal with them AFTER we moved in. Our home was 90% complete that day we moved in and had to have multiple people come over weeks after to fix all of the unfinished/improperly done items. The people that we dealt with @ Highland are hard to get a hold of and not very responsive or communicative. The sales person disappeared as soon as everything was signed on the dotted line and money was funded. He knew how many issues we were having and has not once called or checked in to see how our experience has been. I have reached out several times, no response. Pretty much after 4/5 pm, you can't get a hold of anyone and they won't even text you back. We had to constantly reach out to them to get any response and to get anything done. It has been 7 weeks since we moved in and the last item is finally getting resolved on our home. We looked at multiple home builders and we went with Highland based on their reputation and reviews. This has not been a great experience for us as first time home buyers. They build a nice home and it is laid out really well but all of the issues we have had along with the communication issues has really darkened our experience with Highland Homes. ... More

Highland Homes responded:
Hi There,

Thank you for taking the time to leave us a review. I understand your frustration and am sorry that this was your experience during the home building process as we strive to ensure a quality finish in the homes that we build as well as the level of Customer Service that we provide! After speaking with our team, I’m pleased to hear that we are in the process of working to resolve these concerns. If you have any additional questions or concerns, please continue to reach out to our team and thank you for being a Highland Homeowner! highlandhomes
... More

Highland Homes - Would hesitate to recommend this builder

Quality 3

Trustworthiness 2

Value 4

Responsiveness 1

  • Anonymous
  • Melissa, TX
  • May 14, 2021

Would hesitate to recommend this builder

Short changed

Quality 3

Trustworthiness 2

Value 2

Responsiveness 3

  • Anonymous
  • Forney, TX
  • July 28, 2020

Well if you show a model home and say you would give a customer the same exact without only one item the customer needs to hold your word for it. If the customer is paying for a premium product its not right to short change them. The fence color did not match and we were told they will fix the issue which ended up not getting fixed to date. The outside up-lights went missing and that is one of the signature aspect that made me go for the model that i bought. All similar models next to me have the and apparently when i asked i was told it was am upgrade which is not what i was told at the time i did my purchase agreement. House was supposed to be cleaned and garage pressure washed prior to our arrival that never happened. ... More

Highland Homes responded:
Hi There,

Thank you for taking the time to leave us a detailed review as it allows us to better understand areas of improvement. I’m sorry that this was your experience with your new home as we pride ourselves on the quality of our homes as well as our level of customer service. After speaking with our team, I’m pleased to hear that we have been working with you to resolve these concerns. If you have any additional questions or concerns, please continue to reach out to our Warranty team and thank you for being a Highland Homeowner! highlandhomes
... More

Issues

Quality 2

Trustworthiness 3

Value 3

Responsiveness 2

  • Michael C.
  • Rockwall, TX
  • April 08, 2020

We closed on February 19th and STILL have issues waiting to be corrected. At first we were told materials had to be ordered and they were delayed. Now we are told no one will come out with the COVID scare. Not overly confident that my issues are going to be taken care of ever at this point. ... More

Highland Homes responded:
Hi Michael, I’m so sorry that this has been your experience with your new home. After speaking with our team, I’m glad to hear that we are ready to complete your request, but for the safety of our employees and homeowners we are not able to make these updates just yet. Your builder will continue to communicate with you when we feel that it is safe for everyone to complete this request. If you have any questions or concerns, please continue to reach out to our team and thank you for being a Highland Homeowner! highlandhomes ... More

Over promise and under deliver

Quality 3

Trustworthiness 3

Value 2

Responsiveness 1

  • Lauren E.
  • Celina, TX
  • April 15, 2021

Our home is beautiful, but over priced for what you get. Highland still has not completed their final punch list of items that were to be completed prior to move in. We did not want to push our closing date as we had nowhere to go, so we went ahead and moved in. Now we have a list of unfinished items, which they promised they would come finish shortly after we moved in, but haven’t. We have reached out to the builder multiple times, no return calls, no return emails, one time he put a meeting on the calendar and we took off of work for him to no show. It’s funny how once they get their money, it’s no longer their problem anymore. Don’t get me wrong we like our home, but be prepared to chase your builder down if you want them to complete anything they “promised”. ... More

Highland Homes responded:
Hi Lauren,
I appreciate you taking the time to leave us a detailed review and I’m so sorry to hear that this was your experience during the build process as we strive to respond quickly to our homeowner’s needs. I understand your frustration and I appreciate your patience with us as we work to resolve these issues in a manner that is safe for everyone. Our goal is to provide quick attention to your needs and during this COVID-19 pandemic, these Warranty requests may take longer as we follow health and safety guidelines for you, our employees and independent contractors. After speaking with our team, I am glad to hear that any outstanding concerns have been addressed to your satisfaction. If you have any additional questions or concerns, please continue to reach out to our Warranty team and thank you for being a Highland Homeowner! highlandhomes
... More

Had a appliance problem in the house. Builder was very unresponsive!

Quality 3

Trustworthiness 2

Value 3

Responsiveness 1

  • Marcio N.
  • Wylie, TX
  • June 21, 2020

The problem still going on after we have been in the house for over 2 months.

Highland Homes responded:
Hi Marcio, Thank you for being a Highland Homeowner and I appreciate your patience with us as we worked to resolve the issue in a manner that was safe for everyone. Our goal is to provide quick attention to your needs and during this COVID-19 pandemic, these Warranty request may take longer as we follow health and safety guidelines for you, our employees and independent contractors. If you have any questions or concerns, please continue to reach out to our team. highlandhomes ... More

Not as expected from a quality builder

Quality 3

Trustworthiness 2

Value 3

Responsiveness 1

  • Anonymous
  • McKinney, TX
  • February 10, 2020

Actually disappointed with the new build construction and lack of responsiveness with our Highland home. (Quite inferior to our previous Builder home/experience). No doubt that the bones of the house are quality; however, overshadowed by the subpar craftsmanship of the internal and external finish out. Several major issues pointed out to the construction manager during the building process along with many cosmetic issues prior to closing. Unable to use our master shower upon move in and zero faith that any of our issues will now be address since the money has now been funded to Highland. Just to list a few: chunks of concrete missing on sidewalks and patio, grout lines of disarray and missing completely in some places, 2 doors damaged, backsplash tile uneven, broken marble in the master bath, drywall cracks and visible seams, and paint on tile, wooden floors and on trim. We have lost faith in Highland Homes and would not recommend them. ... More

Highland Homes responded:
Hi there,

Thank you for your review and I am sorry to hear that this happened during the construction of your new home as we pride ourselves on the level of customer service that we provide. I appreciate you bringing this to our attention and after speaking with our team, I’m glad to hear that we are in the process of resolving these concerns. If you have any additional questions or concerns, please reach out to our team and thank you for being a Highland Homeowner! highlandhomes
... More

Inconsistent

Quality 2

Trustworthiness 2

Value 3

Responsiveness 2

  • Jason M.
  • Aubrey, TX
  • December 10, 2019

This is our second Highland Homes new build (the first was in 2012 in The Tribute.) The experience this time around was not at all the same. Overall, we like our house but only because we had to nitpick and complain about things from the day the foundation was poured. Nearly every surface in our house had an issue that we had to manage the builder on. We did have some resolution on certain issues, but overall, the quality of this build and the experience was not what we envisioned. We will probably build another house again in the next few years and will most likely not consider Highland. Also, we are very disappointed that even after our negative survey we filled out at closing to discuss these issues (closing date was October 4) not one person from the Highland Homes corporate sales office has reached out to us for feedback. They clearly do not care or value the information on these surveys. ... More

Highland Homes responded:
Hi Jason,

Thank you for making the decision to build with us again! I appreciate you taking the time to leave us your feedback on the build process, whether it be in a post construction survey or review. We do value this feedback as it better helps us to understand what we are doing well and where there are areas for improvement. I am sorry that this was your experience during the process and can understand your frustration. I have spoken with our Division Manager, Jeff, to confirm that any outstanding concerns are being addressed, as well as, provided your review to our Sales Manager and VP of Construction. Again, thank you very much for your review and being a Highland Homeowner. If you have any additional questions or feedback, please let our team know. Thank you! highlandhomes
... More

Highland Homes - Easy to work with during building process

Quality 2

Trustworthiness 2

Value 3

Responsiveness 1

  • Anonymous
  • Aubrey, TX
  • June 23, 2021

Easy to work with during building process

Disappointed and couldn’t leave a 0 for responsiveness

Quality 1

Trustworthiness 1

Value 2

Responsiveness 1

  • Luke R.
  • Melissa, TX
  • March 18, 2020

What we envisioned vs what occurred was extremely disappointing and VERY UPSETTING. Our regional manager Jeff did try to do damage control, but it was too late. I’d be happy to speak further with your CEO’s Rod/Jean Ann or your QA team.

Highland Homes responded:
Hi Luke, I am sorry that this has been your experience and I greatly appreciate your patience with us as we work to understand and resolve these issues with you. If you have any questions or concerns, please continue to reach out to our team and thank you for being a Highland Homeowner! highlandhomes ... More

Disappointing

Quality 1

Trustworthiness 3

Value 3

Responsiveness 5

  • Ruben L.
  • Little Elm, TX
  • October 29, 2019

We have encountered numerous issues ranging from cosmetic to a leaking roof. On the bright side Highland has been quick to respond. But it has been disappointing that a new home can come with so many problems.

Highland Homes responded:
Hi Ruben,

I’m so sorry that this has been your experience with your new home as we pride ourselves on the quality of products used and finishes of our homes! I understand your disappointment and appreciate you bringing this to our attention, and I am pleased to hear that we were able to respond quickly to resolve these concerns! If you have any additional questions or concerns, please continue to reach out to our team and thank you for being a Highland Homeowner! highlandhomes
... More

Questionable workmanship

Quality 2

Trustworthiness 2

Value 4

Responsiveness 2

  • Anonymous
  • Aubrey, TX
  • September 07, 2019

WE PURCHASED IN SANDBROCK RANCH. WE HAVE HAD WEEKLY ISSUES WITH THE HOUSE. THE ON GOING ISSUE IS AN ELECTRICAL PROBLEM . ITS NOT JUST US, ITS NUMEROUS HIGHLAND HOMEOWNERS IN SANDBROCK WITH THE SAME ISSUE. WE HAVE BEEN TOLD THAT THE BREAKERS TRIP BECAUSE THE CODES ARE STRIC, BUT OTHER BUILDERS ARE NOT HAVING THE SAME ISSUES ... More

Highland Homes responded:
Hi there,
Thank you for taking the time to leave us a review. I’m sorry that you are experiencing this, and I appreciate your patience as we continue to work with you to address your concern. If you have any additional questions or concerns, please continue to reach out to our team and thank you for being a Highland Homeowner! highlandhomes
... More

Not a great experience

Quality 3

Trustworthiness 2

Value 3

Responsiveness 2

  • Lance L.
  • Forney, TX
  • February 20, 2019

Had to have brick removed and redone. The mail did not get delivered to community mails boxes for a month. The internet and fiber optic did not work until a month after we moved in. The caulking in house is already cracking & the corners of many rooms are cracking. I come home the other day with a giant hole in my front yard with no warning so i had no idea it was going to take place and was told they needed to run stuff (Electric) for the other part of development. No one told me that my front yard was the right of easement i guess we are supposed to know this.m It has been 5 days and counting with a hole in my front yard. I am the corner house and 2 months into living in my new home the handicap ramp is still just dirt and have been told many times it is scheduled but still nothing. ... More

Highland Homes responded:
Hi Lance,

I am sorry that this has been your experience and I greatly appreciate your patience with us as we work to resolve these issues with you. If you have any questions or concerns, please continue to reach out to our team and thank you for being a Highland Homeowner! highlandhomes
... More

Rocky buying experience, too many issues after move-in

Quality 3

Trustworthiness 3

Value 2

Responsiveness 1

  • Jack W.
  • Celina, TX
  • March 10, 2021

Relocating from out of state meant we needed stronger and faster response on queries we had about the home, statuses, changes/modifications, etc. Buying process was difficult, too much confusion between Highlands (due to a lack of prompt communication), their chosen Title Company and our bank (a major credit union); this was quite a stressful situation on top of our relocation. Title company apparently made a last minute mistake on a closing doc, and we almost missed getting keys to the house on time. Literally had to sit in their offices until they corrected the issue, and they were close to closing for the day. Highlands takes the blame on that because they chose them to run Title; perhaps Highlands should look into a better title company. Moving in was rushed (lots of outstanding problems the day we took keys). Several warranty issues and “blue-tape items” persist even to this day, about 90 days after move-in. Highlands wouldn’t help with any repairs due to the winter storm. Ice Dam or other roofing issue caused interior leak on the house (60 days after moving in). Ice Dams could be caused by poor attic insulation, but despite this, Highlands won’t help or warranty the problem. Really poor experience given we just moved in here. I understand the severity of the winter storm, but we should not be experiencing ice dam problems or roofing issues 60 days after we took keys. Not acceptable. We intend on writing their corporate offices. For what we paid for the home, I definitely expect more. Almost 90 days living here and I still don’t have basic items (“paint kit”, etc) when buying a new home, and several issues are still outstanding warranty-wise. The one thing they did do well during construction was the additions we asked for. Those were well executed (water softener line, and other electrical). That said, it doesn’t make up for the rest of the experience we went through, and I can’t say my wife or I are happy with Highlands (quite upset overall actually). For being so well-reviewed and rated, we are perplexed. ... More

Highland Homes responded:
Hi Jack,
I appreciate you taking the time to leave us a detailed review and I’m so sorry to hear that this was your experience during the build process as we strive to respond quickly to our homeowner’s needs. I understand your frustration and I appreciate your patience with us as we work to resolve these issues in a manner that is safe for everyone. Our goal is to provide quick attention to your needs and during this COVID-19 pandemic, these Warranty request may take longer as we follow health and safety guidelines for you, our employees and independent contractors. After speaking with our team, I’m pleased to hear that we are working to resolves these concerns and that you are happy with your construction manager, as well as the additions that were added to your home during the construction phase. If you have any questions or concerns, please continue to reach out to our team and thank you for being a Highland Homeowner! highlandhomes
... More

Highland Homes - No internet.

Quality 2

Trustworthiness 2

Value 3

Responsiveness 2

  • Anonymous
  • Heartland, TX
  • February 05, 2020

No internet. Asked them to come out to fix things wrong once I noticed things not right and they have ignored me once I closed. Yet they said contact us we are always here

Highland Homes responded:
Hi There,
Thank you for your review and I’m sorry to hear that this has been your experience while building your home. I have spoken with our Warranty team and they will continue to try and work with you so that they can better understand the issues that you are experiencing. Thank you for being a Highland Homeowner! highlandhomes
... More

Too busy for quality

Quality 2

Trustworthiness 4

Value 1

Responsiveness 2

  • Gregory S.
  • McKinney, TX
  • May 22, 2019

Enormous demand for new homes has created an environment where subcontractors hire semi-trained or even untrained workers (on the job training). Their work is many times simply sloppy and sometimes unbelievably bad. The Highland supervisors ensure that work is performed to code, but that does not mean work is high quality. A new buyer must constantly question things that do not look "normal", and get them fixed before closing. i.e Highland "cheaped out" and did not put in foundation drip lines on the automatic sprinkler system; this should be standard on your new Texas home. Make sure wood trim is cut with tools, not box knives. Make sure the cheap kitchen appliances are upgraded, because Highland uses low-level kitchen appliances. Make sure the yard is graded correctly to prevent large puddles and mud holes, especially if you have children playing back there. Make sure you purchase 3-way switches for all areas where there s entry from two separate directions. Make sure you use the Highland warranty system to fix all the poor workmanship because you only have 1 year to get it fixed - some folks had been working for many months to get items fixed, nothing occurred until the continuous use of the online warranty system was the only way to finally get things fixed (again, because the building managers seemed to be too busy to remember the small stuff). Remember that sheetrock errors are MUCH easier to fix before the paint is applied. With that said, you should always get the builder to fix texture and paint errors at any stage of the game - but it is most effective before closing on your home. Highland is MUCH more responsive before closing than after closing (again, to busy for small stuff). Finally, get some help from some building experts to help you find all the errors before closing time. ... More

Highland Homes responded:
Hi Gregory,
I’m so sorry that this has been your experience with your new home as we pride ourselves on the quality of products used and finishes of our homes as well as our level of customer service! Thank you for bringing this to our attention and I am pleased to hear that we are working through these concerns with you to better help meet your expectations! If you have any questions or concerns, please continue to reach out to our team and thank you for being a Highland Homeowner! highlandhomes
... More

The Highland name doesn’t match the treatment we received.

Quality 2

Trustworthiness 1

Value 3

Responsiveness 3

  • Daniel P.
  • Frisco, TX
  • January 22, 2019

Be upfront with the buyer and let them know exactly what they are getting. Do not blame or penalize the buyer for a mistake Highland made. Have real sample of building materials in one location so the buyer will not have to pick materials from a picture ina 3 ring binder. Finally make sure that the Highland team in the area you’re selling home has the knowledge , experience, and customer service skills to sell your homes. ... More

Highland Homes responded:
I’m sorry to hear that this has been your experience with Highland Homes as we pride ourselves on our level of customer service and we try to provide multiple samples in our design centers that help you envision the look and feel of the materials that you are selecting. In speaking with our team, I am grateful to hear that we were able to work through these concerns with you! If you have any additional concerns or questions, please continue to reach out to our team and thank you for being a Highland Homeowner! highlandhomes ... More

Highland Homes - Poor service.

Quality 2

Trustworthiness 2

Value 3

Responsiveness 1

  • Anonymous
  • Celina, TX
  • December 02, 2020

Poor service. Poor workmanship. Not a pleasant experience.

Review

Quality 3

Trustworthiness 1

Value 3

Responsiveness 1

  • Anonymous
  • Celina, TX
  • September 28, 2020

Overall I am happy with my Highland Home. However, the whole process of building the home was disappointing and unorganized. There were several things in the house that were installed wrong and took a lot of effort and time to get fixed. I realized this was an imperfect process but the amount of issues that arose throughout the build (which usually were caught by my dad who is an architect and not the contractor) made me feel like I was getting taken advantage of. As this is my first home, I was extremely excited to get my keys and officially be a homeowner! However, when I moved into my home, someone had locked my thermostat at 80 which was not fun moving in the middle of July in Texas. Since my contractor was out of the office, my thermostat remained locked for days. Again, I was left feeling under valued. I will say, Tracy, from the sales office completely made my experience. She made my first home buying experience special and made me feel valued for my business. She was actually the one who came to the rescue when my thermostat was locked. She went above and beyond and was taking on roles that were not hers...she is fantastic! ... More

Highland Homes responded:
Hi There,

Thank you for your detailed review and your kind words about Tracy! It is so wonderful to hear that she made your first home buying experience special and that you are happy with your home! I am sorry that you were disappointed during the build and I do appreciate your feedback as it helps us to better understand areas of improvement! After speaking with our team I’m glad that we were able to connect with you to discuss any concerns and if there is any additional way that we can be of service, please let us know! Thank you for being a Highland Homeowner! highlandhomes
... More

Issues with electrical components

Quality 1

Trustworthiness 2

Value 2

Responsiveness 1

  • Otto M.
  • Heartland, TX
  • August 10, 2021

Since moving in, I have had issues with electrical components such as the dryer outlet and breakers. I have submitted multiple requests to apply my warranty on these issues, but I have not received assistance. This has not been an enjoyable experience. ... More

Could do better.

Quality 2

Trustworthiness 2

Value 1

Responsiveness 1

  • Fred L.
  • Rockwall, TX
  • August 25, 2020

First 2 weeks had good response as to items that need attention. The last 6 weeks response was good from contractors that Highland Homes contacted, but not from Highland Homes as to items that would be handled directly by Highland Homes.

Highland Homes responded:
Hi Fred,

Thank you for your review and I am glad that you had a good response to items that needed attention during your first two weeks. I understand your disappointment with our team and appreciate you bringing this to our attention and after speaking with our team, I am pleased to hear that we have worked to resolve these concerns to your satisfaction. Thank you for your patience with us and if you have any additional questions or concerns, please continue to reach out to our Warranty team. Thank you for being a Highland Homeowner! highlandhomes
... More

Feb 2019

Quality 2

Trustworthiness 1

Value 2

Responsiveness 1

  • James M.
  • Celina, TX
  • February 07, 2019

Not off to a good start...

Highland Homes responded:
I appreciate you reaching out to us! After speaking with our team, I am glad to hear that we are in the process of working with you to resolve any of the concerns that you have. If you have any questions or concerns, please continue to reach out to our team and thank you for being a Highland Homeowner! highlandhomes ... More

Lessons learned from a first time home buyer :(

Quality 1

Trustworthiness 1

Value 2

Responsiveness 1

  • Cody C.
  • Forney, TX
  • January 07, 2020

After a long search for my first home I decided to build with highland homes. Little did I know my home would be riddled with problems and poor quality control from the builder. The functionality of my house is ok. It is sealed up tight and the appliances they provided work just fine. That’s the positive. My builder assured me that he would be in contact with me every step of the way, this was far from the case. During my preconstruction meeting it was made known that I’d like to upgrade the outside and add decorative instead of brick. I was told no that it was too late to add that. I love to detail my truck and friends cars so I also asked for a sink in my garage, again I was told no because unannounced to me the slab had been poured and the plumbing had been done. I was told they could not tie into any plumbing lines, again no framing had been done yet. This being my first home and only 20 minutes away from where I previously lived I came during construction almost every other day. I received a call from my builder about how I wanted to install the prewire for surround sound. I got up and drove out to the house to see my framing had been complete (again no notification from the builder). I saw that they had already prewired the surround sound without my input on it. My center channel speaker is now prewired ABOVE where the tv will be mounted....I had under cabinet kitchen lights put in as an upgrade only to find out that the switch for these lights would be in a hallway in another room away from the kitchen (again zero communication from the builder)...when I asked for the builder to move it he told me he did not want to do surgery on a newly built house. After a debate he agreed to move the switch but now it is next to my bedroom and not by the lights. During the final phases of construction the painting and caulking was laughable. My baseboards have no quarter round so they are caulked to the floor. The workers literally spread the caulk with their fingers and would smear it all over the floor. There was paint splattered all over my floors. When I asked the builder to clean it up he told me that this was as clean as it gets. He said this is “construction clean”. I had to take pictures and email the sales team to ask if this was the norm for highland homes. They assured me this was not the case and my entire house had to be caulked again. My bathroom mirrors are installed incorrectly and simply put on the countertop and leaned up against the wall. The workers did not caulk behind the bathroom counter tops as the mirrors are in the way. So there is an opening for condensation and bugs or whatever else can get down behind the countertops. I told him to please fix this but I was told that this was “construction 101”. When I went into other homes built the mirrors are flush up against the wall and the counter tops properly caulked. There were several holes punched inside of my kitchen cabinets in order to find the gas line for the cooktop. I had to tell the builder to patch these holes instead of him just doing it. The vinyl plank floors were already starting to peel up during the final walk through. There are several dings in every single door frame that they did not fix. I found 3 big chips in the quartz bathroom counter tops that the builder said he could fill. It took the builder four separate attempts to get the color right so people could not see the repair. Why not just replace it and make it right? I have also found an issue with the gutters not draining properly. My windows all have paint splattered on them from sloppy work that I was told I would have to clean up. “Construction clean” remember? I was pressured into closing by my builder and I can honestly say I regret it. Highland homes ruined my new home buying experience and I’m hiring my own people to come finish the touch up work that should have been the first place. I saved my money for 9 years after college and lived with my mother during that time. I’m a first responder and don’t want to have to stress about the build quality of my first home but....every day since I have moved in I found new issues with this house. My advice is to use another builder other than highland homes. They simply get a home built as fast as they can and move along. Very disappointed!! ... More

Highland Homes responded:
Hi Cody,

Thank you for taking the time to write a detailed review about your experiences during this process. Your feedback is extremely helpful for us to better understand where there are opportunities for improvement. I am so sorry that this has been your experience with Highland as we pride ourselves on the quality of our homes, construction processes, and our customer service! Thank you again for bringing this to our attention. Please let our team know if there is any additional way that we can be of service and thank you for being a Highland Homeowner! highlandhomes
... More